[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Recipes” _builder_version=”3.22.3″ background_size=”initial” custom_padding=”90px|0px|40px|0px||”][et_pb_row use_custom_gutter=”on” gutter_width=”4″ make_equal=”on” custom_padding_last_edited=”off|desktop” admin_label=”recipes” _builder_version=”3.27.3″ width=”96%” module_alignment=”center” custom_margin=”-51px|auto|-60px|auto||” custom_margin_tablet=”||0px|” custom_margin_last_edited=”off|desktop” custom_padding=”50px|||||” custom_padding_tablet=”||0px|” locked=”off”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ custom_margin=”-35px|||||” custom_padding=”0px|||||”]

Visgratin

Gegratineerde visschotel met superfoods en kurkuma, best of both worlds ­čśë
No ratings yet
Voorbereidingstijd 10 min
Bereidingstijd 40 min
Totale tijd 50 min
Gang Diner
Keuken Keto
Porties 3 personen
Calorie├źn 1019 kcal

Ingredi├źnten

Instructies
 

  • Verwarm de oven tot 180┬░C.
  • Bak de zalmfilets in 3 eetlepels boter (mogen halfgaar zijn). Afkruiden met zout en peper.
  • Snij de zalmfilets wat kleiner en kieper ze in een ovenschotel.
  • Het overgebleven vocht in je pan is uitstekend om de bloemkoolroosjes in te garen! (mogen ook halfgaar zijn). Deze mag je goed afkruiden met peper, zout en nootmuskaat. Voeg er de helft van jouw gesnipperde look en lente ui aan toe, omroeren om verder te garen. Kieper de halfgare bloemkoolroosjes vervolgens bij de zalm in de ovenschotel.
  • Smelt de overige 3 eetlepels boter in de pan en voeg er je champignons aan toe. Wederom afkruiden met zout en peper. Roer om met de rest van de look en lente ui.
  • Wanneer de champignons grotendeels gaar zijn, voeg er dan de volle room bij en wat kurkuma, dat is super gezond! Laat een beetje inkoken en giet vervolgens de hele inhoud van jouw pan in de ovenschotel. Nu heb je alle gezonde vetten en alle (vis)smaken in je ovengerecht ­čśë
  • Voeg al de helft van de geraspte mozzarella toe en roer goed om. De overige helft van de kaas strooi je er bovenop.
  • Zet de schotel 40 minuten in de oven waarvan de laatste 5 minuten op de middenste grillstand. Haal de schotel uit de oven wanneer je een bruin korstje ziet.
  • Schep een royale portie op je bord en vergeet de kurkumasaus er niet langs te scheppen ­čśë Smakelijk!

Voedingswaarden

Voedingswaarde
Visgratin
Hoeveelheid per portie (persoon)
Calorie├źn 1019 Calorie├źn uit vetten 594
% Dagelijks aanbevolen waarden*
Vetten 66g43%
Koolhydraten 18g72%
Eiwitten 71g86%
* * Percentage Dagelijkse Hoeveelheid is gebaseerd op een ketodieet van 6% koolhydraten - 18% eiwitten - 76% vetten (1811 calorie├źn). ***stuur een mail naar info@ketolifestyle.be voor een persoonlijke berekening
Trefwoord bloemkoolroosjes, champignonroomsaus, champignons, geen eieren, gegratineerd, kurkuma, lente ui, omega-3, vegetarisch, vis, zalmfilet

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Winkelwagen