[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Vis-curry gratin

Pittig & romig ├ęn zo makkelijk klaar te maken! ­čśë
No ratings yet
Voorbereidingstijd 15 min
Bereidingstijd 30 min
Totale tijd 45 min
Gang Diner
Keuken Keto
Porties 4 personen
Calorie├źn 694 kcal

Ingredi├źnten

Instructies
 

  • Verwarm de oven tot 190┬░C en vet een ovenschotel in met wat olijfolie.
  • Stoof de paprika, look, 2 van de 3 lenteuitjes in wat kokosolie in een pan aan.
  • Kook de broccoli gaar in een bodempje water met wat zout.
  • Voeg de visfilets toe aan de pan en laat garen tot je ze in stukjes kan snijden. Afkruiden met peper en zout.
  • Giet de visfond in de pan en laat inkoken.
  • Prak de gekookte broccoli met een ei en een flinke scheut volle room. Afkruiden met peper, zout en nootmuskaat.
  • Voeg de resterende lenteui toe en eventueel nog wat room, de puree mag smeu├»g maar niet 'lopend' zijn.
  • Giet de rest van het flesje volle room in de pan. Extra afkruiden met flink wat curry en eventueel peper en zout indien het nog 'te flauw' smaakt. Laat nog even verder inkoken.
  • Maak ondertussen van de broccolipuree een 'boord' in de ovenschaal.
  • Kieper de inhoud van de pan in de schaal. Let op! Het teveel aan saus weglaten, het geheel mag niet over de 'broccoliboord' komen.
  • Strooi de geraspte kaas over het geheel en zet 30 minuten in de oven. Zet daarna nog 3 minuutjes op grillstand voor een korstje.
  • Dien een royale portie op met wat van de overheerlijke saus, smakelijk!

Notities

Serveer indien gewenst een beetje veldsla bij dit gerecht, besprenkeld met wat zout en basilicum-olijfolie ­čśë

Voedingswaarden

Voedingswaarde
Vis-curry gratin
Hoeveelheid per portie (persoon)
Calorie├źn 694 Calorie├źn uit vetten 351
% Dagelijks aanbevolen waarden*
Vetten 39g25%
Koolhydraten 6g24%
Eiwitten 55g66%
* * Percentage Dagelijkse Hoeveelheid is gebaseerd op een ketodieet van 6% koolhydraten - 18% eiwitten - 76% vetten (1811 calorie├źn). ***stuur een mail naar info@ketolifestyle.be voor een persoonlijke berekening
Trefwoord broccoli, eenvoudig koken, gegratineerd, lowcarb highfat, vegetarisch, zalm
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Recipes” _builder_version=”3.22.3″ background_size=”initial” custom_padding=”90px|0px|40px|0px||”][et_pb_row use_custom_gutter=”on” gutter_width=”4″ make_equal=”on” custom_padding_last_edited=”off|desktop” admin_label=”recipes” _builder_version=”3.27.3″ width=”96%” module_alignment=”center” custom_margin=”-51px|auto|-60px|auto||” custom_margin_tablet=”||0px|” custom_margin_last_edited=”off|desktop” custom_padding=”50px|||||” custom_padding_tablet=”||0px|” locked=”off”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ custom_margin=”-35px|||||” custom_padding=”0px|||||”]

RECEPT INVOEGEN

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Winkelwagen
Scroll naar top