[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Vis-curry gratin

Pittig & romig én zo makkelijk klaar te maken! 😉
No ratings yet
Voorbereidingstijd 15 minuten
Bereidingstijd 30 minuten
Totale tijd 45 minuten
Gang Diner
Keuken Keto
Porties 4 personen
Calorieën 694 kcal

Ingrediënten

Instructies
 

  • Verwarm de oven tot 190°C en vet een ovenschotel in met wat olijfolie.
  • Stoof de paprika, look, 2 van de 3 lenteuitjes in wat kokosolie in een pan aan.
  • Kook de broccoli gaar in een bodempje water met wat zout.
  • Voeg de visfilets toe aan de pan en laat garen tot je ze in stukjes kan snijden. Afkruiden met peper en zout.
  • Giet de visfond in de pan en laat inkoken.
  • Prak de gekookte broccoli met een ei en een flinke scheut volle room. Afkruiden met peper, zout en nootmuskaat.
  • Voeg de resterende lenteui toe en eventueel nog wat room, de puree mag smeuïg maar niet 'lopend' zijn.
  • Giet de rest van het flesje volle room in de pan. Extra afkruiden met flink wat curry en eventueel peper en zout indien het nog 'te flauw' smaakt. Laat nog even verder inkoken.
  • Maak ondertussen van de broccolipuree een 'boord' in de ovenschaal.
  • Kieper de inhoud van de pan in de schaal. Let op! Het teveel aan saus weglaten, het geheel mag niet over de 'broccoliboord' komen.
  • Strooi de geraspte kaas over het geheel en zet 30 minuten in de oven. Zet daarna nog 3 minuutjes op grillstand voor een korstje.
  • Dien een royale portie op met wat van de overheerlijke saus, smakelijk!

Notities

Serveer indien gewenst een beetje veldsla bij dit gerecht, besprenkeld met wat zout en basilicum-olijfolie 😉

Voedingswaarden

Voedingswaarde
Vis-curry gratin
Hoeveelheid per portie (persoon)
Calorieën 694 Calorieën uit vetten 351
% Dagelijks aanbevolen waarden*
Vetten 39g25%
Koolhydraten 6g24%
Eiwitten 55g66%
* * Percentage Dagelijkse Hoeveelheid is gebaseerd op een ketodieet van 6% koolhydraten - 18% eiwitten - 76% vetten (1811 calorieën). ***stuur een mail naar info@ketolifestyle.be voor een persoonlijke berekening
Trefwoord broccoli, eenvoudig koken, gegratineerd, lowcarb highfat, vegetarisch, zalm
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Recipes” _builder_version=”3.22.3″ background_size=”initial” custom_padding=”90px|0px|40px|0px||”][et_pb_row use_custom_gutter=”on” gutter_width=”4″ make_equal=”on” custom_padding_last_edited=”off|desktop” admin_label=”recipes” _builder_version=”3.27.3″ width=”96%” module_alignment=”center” custom_margin=”-51px|auto|-60px|auto||” custom_margin_tablet=”||0px|” custom_margin_last_edited=”off|desktop” custom_padding=”50px|||||” custom_padding_tablet=”||0px|” locked=”off”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ custom_margin=”-35px|||||” custom_padding=”0px|||||”]

RECEPT INVOEGEN

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Scroll naar boven